INTERNATIONAL   POLICE   ASSOCIATION
Δ Ι Ε Θ Ν Η Σ   Ε Ν Ω Σ Η   Α Σ Τ Υ Ν Ο Μ Ι Κ Ω Ν
ΜΗ  ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ  ΟΡΓΑΝΩΣΗ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ  &  ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ  ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ  Ο.Η.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ  ΕΘΝΙΚΟ  ΤΜΗΜΑ  –  HELLENIC  NATIONAL  SECTION
ΤΟΠΙΚΗ  ΔΙΟΙΚΗΣΗ  ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
ΑΡΙΘ.  ΠΡΩΤ: 27                                 Ορεστιάδα  27  Σεπτεμβρίου  2013                          
                                            
                                          ΠΡΟΣ:  ΔΙΕΘΝΗ ΕΝΩΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ
                                                        ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΘΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
                                                         Ικτίνου 2 – 10552  Α Θ Η Ν Α 
                                         ΚΟΙΝ: ΤΟΠΙΚΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑ: « Προτάσεις Τ.Δ. Ορεστιάδας σχετικές με τροποποίηση καταστατικού και κανο-
                 νισμού εσωτερικής λειτουργίας (ε.λ.) Ε.Τ. της Δ.Ε.Α. »

ΣΧΕΤ: α) Απόφαση Γ.Σ. 29ου Π.Σ.
            β) Το από 16 Σεπτεμβρίου 2013 έγγραφό σας.

– Σε συνέχεια των παραπάνω σχετικών, σας υποβάλλουμε τις προτάσεις της Τ.Δ. μας, και παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.
Α) Για πρακτικούς λόγους (εξοικονόμηση χώρου και χρόνου), οι προτάσεις μας αφορούν παρατηρήσεις, διαφοροποιήσεις, ενστάσεις, διορθώσεις, διευκρινήσεις, διαπιστώσεις και διαφορετική προσέγγιση συγκεκριμένων άρθρων, στα οποία θα επικεντρωθούμε.
– Επομένως συμφωνούμε στις υπόλοιπες προτεινόμενες τροποποιήσεις κλπ. όπως μας δόθη-καν (έντυπο) στο 29ο Π.Σ.
– Η τελική σύνταξη – επεξεργασία των άρθρων που θα τροποποιηθούν,….>
ΕΔΩ η πρόταση

μετά και τις προτά-σεις των Τ.Δ., ανήκει στο Δ.Σ. της Ένωσης και στην αρμόδια επιτροπή του Ε.Τ. Προτείνου-με να υπάρξει συνεργασία – βοήθεια, σε κάποια άρθρα, από Νομικό Σύμβουλο.

Σεβόμαστε όλες τις προτάσεις των Τ.Δ. που μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί. Συμφωνούμε σε πάρα πολλά, αλλά σε κάποια έχουμε διαφορετική προσέγγιση.
Ευελπιστούμε το Δ.Σ. του Ε.Τ. να συνθέσει τις διαφορετικές απόψεις – προσεγγίσεις, με μέτρο, δικαιοσύνη και αντικειμενικότητα, ώστε να υπάρξει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, στο οποίο θα κληθούμε να συναποφασίσουμε – εγκρίνουμεστο 30ο Π.Σ.
Β) Γενική αναφορά.
– Τα άρθρα του καταστατικού και του κανονισμού ε.λ. πρέπει να είναι σαφή, περιεκτικά και περιληπτικά. Να προσεγγίζουν το κάθε θέμα καίρια, χωρίς να αφήνουν παρερμηνείες. Ου-σιώδη. Η υπερβολική λεπτομέρεια, πολλές φορές, δεν επιβεβαιώνει το περιεχόμενο – κανό-να του άρθρου και αφήνει «παραθυράκια» για ανάγνωση – ερμηνεία κατά το δοκούν.  
Γ) ΚαταστατικόΕ.Τ.
Άρθρο 3 παρ. 5 (διαπίστωση – διαφοροποίηση): Η πρόταση καλύπτεταιπροβλέπεται, από τον συνδυασμό των άρθρων: 40 (Τοπικές Διοικήσεις) παρ. Ε του καταστατικού και 13 (γενικές διατάξεις) παρ. 2 του κανονισμού ε.λ. (εσωτερικής λειτουργίας). Τα αυτοτελή κατα-στατικά Τ.Δ., ίσως δημιουργήσουν διαχρονικά, προβλήματα με το Ε.Τ., λόγω καχυποψίας, έλλειψης καλής συνεργασίας, ανασφάλειας, κλπ.
Άρθρο 6 παρ. 1(ένσταση): Να παραμείνει η 2ετία(είναι ήδη μικρό χρονικό διάστημα) για εκλογή. Ας αποκτηθεί σχετική πείρα – «δοκιμή» των νέων μελών. Δηλ. μέλη του Δ.Σ. θα είναι και δόκιμοι σπουδαστές των σχολών της ΕΛ.ΑΣ;  Συνδυασμός με άρθρο 7 παρ. 5 κανονισμού ε.λ. (τα θέματα υγείας κατώτερα των αξιωμάτων;)
Άρθρο 6 παρ. 3 (διαφοροποίηση): Να μην εξαιρούνται οι απόστρατοιαστυνομικοί από την υποχρέωση της ετήσιας συνδρομής. Αρχή της Ισότητας. Δικαιοσύνη σ’ όλα. Ίδια δικαιώματα, ίδιες υποχρεώσεις.  Οι απόστρατοι σιγά – σιγά θα ξεπεράσουν τους ε.ε. Οι συνδρομές τους χρειάζονται ως έσοδα των Τ.Δ. Συνδυασμός με άρθρα: 8 (αρχή) καταστα-τικού και 12 παρ 3κανονισμού ε.λ.
Άρθρο 9 παρ. 1 εδ. δ (ένσταση – πρόταση): Να παραμείνει ως έχει. Ή έστω να γίνει 3ετία. Αρχή της ισότητας και ισορροπίας.
Άρθρο 15 παρ. 1(παρατήρηση – διαπίστωση): Η Τ.Δ. μας συμφωνεί για 9μελή Δ.Σ. του Ε.Τ. (σχήμα λειτουργικό, ευέλικτο και προπάντων οικονομικό) και 7μελή Δ.Σ. για τις Τ.Δ. (σχήμα λειτουργικό, ευέλικτο, αδυναμία εξεύρεσης υποψηφίων τακτικών και αναπληρωμα-τικών Δ.Σ. και Ε.Ε.) Το παν δεν είναι τα αξιώματα.    
Άρθρο 15 παρ. 1(διευκρίνηση): Ποια θα είναι τα δικαιώματα – υποχρεώσεις των συμβούλων; Είμαστε θετικοί, αλλά για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, ας γίνει σχετική σύντομη επεξήγηση σε άρθρο στον κανονισμό ε.λ., ώστε να μην υπάρχει η παραμικρή υπόνοια για φωτογραφική διάταξη, αλλά για καλόπιστη πρόταση.
Άρθρο 15 παρ. 2(ένσταση): Να παραμείνει ως έχει η 2ετία.
Άρθρο 15 παρ. 5(παρατήρηση – διαπίστωση): Να μελετηθεί – διατυπωθεί με μεγαλύτερη σαφήνεια. Είναι σχετικά αόριστο και ασύντακτο. Ίσως και περιττό.  
Άρθρο 17 εδ. 2 (πρόταση): Σε έκτακτη … ή το ζητήσει το 1/3των μελών του Δ.Σ. …
Άρθρο 18 (διόρθωση): Η πρόταση «Ορίζει την εκπροσώπηση στα Διεθνή Συνέδρια της Δ.Ε.Α.» αναγράφεται 2 φορές.
Άρθρο 18 (παρατήρηση – πρόταση): Να υπάρξει συγκερασμός απόψεων, η χρυσή τομή, όσον αφορά την ανάθεση διοργάνωσης των Π.Σ. και των Φιλικών Συναντήσεων, με τις προτάσεις των Τ.Δ. Αν δεν υπάρξει τελική διατύπωση – συμφωνία και για να μην δημιουρ-γούνται παρεξηγήσεις – πικρίες, ας αποφασίσει για την όλη διαδικασία η Γ.Σ. του 30ου Π.Σ.  
Άρθρο 27 εδ. προτελευταίο (διόρθωση – πρόταση): … αποτελεί … σοβαρή παράβαση καθήκοντος … Υπερβολική η διατύπωση. Παραπέμπει στο άρθρο 259 Π.Κ. Ας αφαιρεθεί η λέξη καθήκοντος και ας διατυπωθεί: «… αποτελεί σοβαρή παράβαση των υποχρεώσεων των μελών του Δ.Σ. και της Ε.Ε. της Ένωσης και των Τ.Δ. και ελέγχεται πειθαρχικά.»
Άρθρο 28 εδ. τρίτο (διόρθωση – διαπίστωση): Να διατυπωθεί με μεγαλύτερη σαφήνεια. Είναι υπερβολικό και «μειοψηφικό». (Π.χ. αν παραιτηθούν ή κηρυχθούν έκπτωτα ή αποδη-μήσουν {κτύπα ξύλο} 2 μέλη της Ε.Ε. και δεν υπάρχουν αναπληρωματικά για οποιοδήποτε λόγο, το εναπομείναν μέλος της Ε.Ε. θα ορίζει αντικαταστάτες; Η αρχή του ενός;)
Άρθρο 29 παρ. 2, β και στ (διαπίστωση): Καλή η «αθρόα» συμμετοχή, αλλά αν προσθέ-σουμε θα καταλήξουμε ότι το σύνολο των συμμετεχόντων στο Π.Σ. μπορεί να είναι,  θεωρη-τικά, 9 ή 11 τα μέλη του Δ.Σ. + 162 οι εκπρόσωποι και παρατηρητές των Τ.Δ. + 1 ο εκπρό-σωπος της Ένωσης στα Διεθνή Συνέδρια = 174 + άγνωστος αριθμός διατελεσάντων Προέ-δρων, Γεν. Γραμματέων και συμβούλων του Ε.Τ. Θεωρητικά, ο αριθμός μπορεί να πλησιά-σει τους 200! Μήπως πρέπει να επανεξετασθεί η εκπροσώπηση (παρατηρητές) των Τ.Δ.; Να μειωθούν, καταστατικά, σε 1; Δεν θα υπάρχει πρόβλημα κατάλληλης αίθουσας; Ποιοι και πόσοι θα παίρνουν τον λόγο; Ανοχή μπορεί να υπάρξει σε μικρό αριθμό δεύτερων παρα-τηρητών. Αλλά το καταστατικό πρέπει να είναι σαφές και να προβλέπει.
Άρθρο 29 παρ. 3(πρόταση): … εκτάκτως όταν τούτο κρίνεται απαραίτητο από πλειοψη-φία 2/3 του Δ.Σ. της Ένωσης ή αν το ζητήσουν τουλάχιστον το 1/3 των Τ.Δ. … (Δεν είναι ότι καλύτερο να συνέρχεται εκτάκτως Π.Σ. με απλή πλειοψηφία του Δ.Σ. της Ένωσης όπως είναι διατυπωμένο και ισχύει, αλλά και με μικρότερη μειοψηφία των Τ.Δ.)
Άρθρο 33 εδ. β(πρόταση): «Ο Πρόεδρος του Π.Σ. που μπορεί και να μην είναι ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Ένωσης …», να διαφοροποιηθεί «Ο Πρόεδρος του Π.Σ., που μπορεί να είναι και ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Ενώσεως, κηρύσσει …». (Το συνέδριο είναι Πανελλήνιο και όχι λίγο ή πολύ «Προεδρικό»).
Άρθρο 35 εδ. τελευταίο (πρόταση): … σε χρόνο όχι μεγαλύτερο των 15 ημερών …  
Άρθρο 40 Α (πρόταση): Να επανεξετασθεί η διατύπωση «Οι Τ.Δ. δεν είναι ανεξάρτητες και λειτουργούν …». Προτείνουμε να αφαιρεθεί, ως περιττή, η φράση «δεν είναι ανεξάρτη-τες». (Δεν ταιριάζει «ηθικά» με τους σκοπούς της Ένωσης. Άρθρο 2).
Άρθρο 42 παρ. 2(πρόταση): Οι παρατηρητές να μειωθούν σε 1 (λόγοι οικονομικοί). Εκτός και αν κρίνεται άκρως απαραίτητη η συμμετοχή και 2ου, με αιτιολογημένη απόφαση του Δ.Σ. της Ένωσης.
Άρθρο 42 παρ. 5(διευκρίνηση): Η λέξη αντιστοίχως, που αναφέρεται;
Άρθρο 44 εδ. α(πρόταση): … με απόφαση ειδικού έκτακτου Π.Σ., μετά από απόφαση με πλειοψηφία 2/3 του Δ.Σ. της Ένωσης ή αν το ζητήσουν τουλάχιστον το 1/3 των Τ.Δ.
(Ας υπάρχει και εδώ μεγαλύτερη πλειοψηφία, από την προβλεπόμενη στο ισχύον καταστατι-κό, για τόσο σοβαρό θέμα).
Άρθρο 46 παρ. 2(πρόταση): Προστεθεί «ή διαστάσεων 1,5Χ1μέτρα». (Ας είναι 2 μεγέθη).
Άρθρο 47 παρ. 2(πρόταση): πενταετία. (Το καταστατικό είναι ένα μικρό «Σύνταγμα» και πρέπει να έχει διάρκεια).
Άρθρο 49 β (πρόταση): Δεν συμφωνούμαι. Σχετικά τα διαλαμβανόμενα, παραπάνω, στο άρθρο 3 παρ. 5 (διαπίστωση – διαφοροποίηση):
Δ) Κανονισμός εσωτερικής λειτουργίας Ε.Τ.
Άρθρο 3 (διαπίστωση – διευκρίνηση): Δυσνόητο στην διατύπωση. Ας επαναδιατυπωθεί.
Άρθρο 7 παρ. 4 (διευκρίνηση): Ας ερωτηθεί νομικός σύμβουλος, αν διατυπώνεται σωστά.
Άρθρο 10 ε (διευκρίνηση): Η απονομή θα είναι ετήσια, συνεχής, υποχρεωτική, δυνητική, μετά από απόφαση του Δ.Σ. της Ένωσης; Δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα το πλήθος των βραβευομένων;
 – Άρθρο 11 παρ. 2 (διαπίστωση – διευκρίνιση – πρόταση): Ισχύουν οι όροι της παρ. 2 σω-ρευτικά; Αν όχι προτείνουμε να ισχύουν με την προσθήκη της λέξης «και», για καλύτερη διατύπωση και αποφυγή παρερμηνείας.  
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
SERVO  PER  AMIKECO
Για το  Διοικητικό Συμβούλιο
Ο  Π ρ ό ε δ ρ ο ς                                             Ο  Γενικός  Γραμματέας

Κωνσταντίνος  ΛΥΤΡΑΣ                                  Απόστολος  ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.